Reabilitarea liniei de cale ferata Bucuresti - Constanta, Coridor IV paneuropean, Magistrala CFR 800

Reabilitarea liniei de cale ferata Bucuresti - Constanta, Coridor IV paneuropean, Magistrala CFR 800

Sectiunea: Sectiunea: Bucuresti Nord - Baneasa si Fetesti – Constanta, FIDIC RED
Beneficiar: Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" – S.A.

Valoarea de investitie: 665 mil.€
Finantare JBIC (Japan Bank for International Cooperation).
Guvernul Romaniei, Uniunea Europeana - fonduri ex-ISPA.

Localizare: Bucuresti, Baneasa – Jud. Ilfov, Fetesti, Constanta – Jud. Constanta

Suprafata / Distanta: 80 km linie cale ferata

Servicii furnizate: Asistenta tehnica a lucrarilor de executie a constructiilor pentru

Lot 1 – Poduri
Lot 2 – Lucrari de infrastructura si suprastructura
Lot 3 – Lucrari civile in statii

Descriere proiect:

Sectiunile reabilitate Bucuresti Nord - Baneasa si Fetesti - Constanta sunt parte componenta a rutei nordice a coridorului IV paneuropean: Dresda - Nürnberg - Praga - Brno - Bratislava - Budapesta - (Arad) - Bucureşti - Constanţa.
Proiectul a presupus reabilitarea a 80 km de linie cale ferata dublu electrificata, 14 statii (Constanța, Palas, Valu lui Traian, Murfatlar, Basarabi, Poarta Alba, Dorobanțu , Castelu , Medgidia, Mircea Voda, Saligny, Cernavoda Pod, Borcea, Fetesti), 42 podete cu dale si 14 poduri cu lungimi pana la 300 m.
Viteza proiectata de rulare a trenurilor pe linia reabilitata se inscrie in intervalul 120 km/h - 160 km/h.
Lucrarile de executie s-au realizat pe 5 loturi :
Lot 1 – Poduri
Lot 2 – Lucrari de infrastructura si suprastructura
Lot 3 – Lucrari civile in statii
Lot 4 – Lucrari de semnalizare si comunicatii
Lot 5 – Lucrari linie de contact si energo - alimentare

Tip proiect

Proiect strategic

Perioada

2006 - 2011

Valoarea de constructie

665 mil.€